۱۳۸۹/۰۱/۱۹

آفرین به این مادر

امروز از طریق آقا میلاد و با موضوع زیباترین دانشگاه دنیا با وبلاگ آقای بازرگان آشنا شدم. جدا از مطالبی که در وبلاگ آقای بازرگان هست، یک نکته برایم خیلی جالب بود و آن هم نظارت بر تربیت ایشان توسط مادرشان بود که با ملاحظهٔ مطالب سایت (مانند این پست و این نامهٔ جالب) متوجه می‌شویم که امری مستمر بوده و از بچگی تا الان که ظاهراً ایشان در فرانسه مشغول تحصیل می‌باشند ادامه دارد. و اما نکته اصلی: آقای بازرگان در قسمتی از وبلاگشان به مقولهٔ چندهمسری و زن و مرد در تبلیغات غرب پرداخته‌اند و در ذیل نظرات این پست، نقطه نظراتی از افراد مختلف و منجمله مادرایشان را شاهد هستیم. مادر ایشان با متانت نظرات خودشان را در خصوص موضوع و برخی نظرات دیگران بیان نموده‌اند و در قسمتی خطاب به فرزندشان نوشته‌اند:
چهارم:
باز هم که زدی تو خاکی؟

پنجم:
پسر رفته ای آن جا درس بخوانی
یا دنبال این حرف ها باشی
اگر می خواهی دنبال این حرف ها باشی
داشتن یا نداشتن دکترا فرقی به حالت نمی کند
از راه حق خبری نیست
برگرد بیا خانه
شاید این جا یک زن گرفتی و مشغول به کار شدی
و دیگر دنبال این حرف ها نرفتی
بچه جان دنبال مسیر حق باش
...
هفتم:
no matter whhat
i love you
آفرین بر این مادر که این چنین در تربیت فرزند حساس است. آفرین بر این خانواده، پست مربوط به پدر ایشان نیز خواندنی است. کاش ما هم این چنین باشیم.
یاد صحبت‌های جناب حجت الاسلام نقویان (حفظه‌ الله تعالی) می‌افتم که تاکید فراوانی بر نقش خانواده دارند و هفته گذشته خودم یکی از مصادیق صحبت‌های ایشان را در قطار شاهد بودم. آنجا که از یکی از دو جوان همسفرم پرسیدم «تو چرا سیگار نمی‌کشی؟» و جواب داد: «مادرم راضی نیست». و این «مادرم راضی نیست» عین عبارت یکی از سخنرانی‌های حاج آقا نقویان است.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

به خاطر معرفی این وبلاگ، واقعا ممنون. وبلاگ جالبیه.
وحید د

محمود امین طوسی گفت...

خواهش می‌کنم آقا وحید. دست صاحبش درد نکنه.