۱۳۸۸/۰۲/۰۲

چند نکته در مورد Visio

لاتک ابزارهایی برای رسم نمودار و فلوچارت دارد ولی من هنوز خوب بلد نیستم. در حال حاضر از Microsoft Office Visio 2003 برای رسم موارد مورد نیاز خودم شبیه شکل روبرو استفاده می‌کنم. خروجی را pdf نموده و در سند Word یا لاتک خود قرار می‌دهم. در رابطه با استفاده از آن چند نکته را مناسب است که یادآوری نمایم:
  1. تصاویر مورد استفاده را قبلاً کوچک نموده و سپس در ویزیو قرار دهید درغیر اینصورت حجم فایل زیاد خواهد شد حتی اگر در ویزیو آنها را کوچک نموده باشید.
  2. برای برش دادن سند دقیقا به اندازه ی محتویاتش از منوی File/Page Setup/Page Size گزینه ی Size to fit drawing contents را انتخاب کنید.
  3. برای تبدیل به pdf از آیکون آکروبات در Toolbars استفاده کنید. اگر آنرا با آکروبات پرینت نمایید حجمش زیاد خواهد شد.
  4. رنگ کردن و سایه زدن حجم فایل pdf را تغییرچندانی نمی دهد اما حجم فایل eps بسیار زیاد می شود؛ مخصوصاً سایه زدن (الگودار کردن). مثلاً در یک نمونه حجم یک فایل eps بدون سایه 100کیلو و با دو سایه کوچک حجم آن به 4 مگابایت رسید!

۱ نظر:

ناشناس گفت...

اگر از هر کدام از برنامه‌های زیر استفاده کنید می‌توانید تصویر یا نمودار مورد نظر را با دست بکشید و خود برنامه به شما کد تک می‌دهد که می‌توانید آن را در سند خود قرار دهید. از این طریق حجم فایل شما هم پائین خواهد آمد و تصاویری با کیفیت بالا خواهید داشت:

http://home.tiscali.nl/nickvanbeurden/latexpix.htm

http://tpx.sourceforge.net/

http://www.eukleides.org/