۱۳۸۹/۰۳/۰۲

خدایا شکرت که به ما نعمت اسلام رو دادی


عنوان این پست را از متن این پست آقای بازرگان گرفته‌ام که دقیقاً مرا به یاد دیدارم از معبد لانگ‌هوآ (Long Hua) در جنوب غرب شانگهای انداخت که حدود دو سال پیش رفته بودم. گرچه که تا حالا بیشتر مطالب این وبلاگ مرتبط با کامپیوتر بوده است اما گذاشتن چنین مواردی خالی از لطف نیست.
مطابق قانون دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت، هر دانشجوی دکترا برای داشتن مجوز دفاع باید حداقل دو مقالهٔ ISI و یک ارائه مقاله در خارج داشته باشد که من هم به کنفرانس Life System Modeling and Simulation برای ارائهٔ یکی از مقالاتم رفته بودم.
عکس زیر تصویر ورودی معبد را نشان می‌دهد که برای ورود باید بلیط می‌گرفتی .


آقای بازرگان اشاره کرده بودند که «... یه ذکرهایی می گفتن و چند تا رکوع می کردن...»، من از برخی حرکات زائرین معبد فیلم‌هایی گرفته بودم که دوتا را جهت تکمیل صحبت آقای بازرگان و دیدن دوستان در اینجا می‌گذارم:



این چند عکس زیر هم مربوط به داخل معبد است که در برخی از آنها نحوه عبادت آنها دیده می‌شود. با دیدن این صحنه‌ها دقیقاً مانند آقای بازرگان باخود گفتم: «خدایا شکرت که به ما نعمت اسلام رو دادی»






اگر مایلید اطلاعات بیشتری در مورد برخی سنتهای چینی‌ها در معابدشان داشته باشید پست فوق‌الذکر آقای بازرگان را ببینید.

هیچ نظری موجود نیست: