۱۳۸۸/۰۵/۰۵

صفحه کلید فارسی

من در حال حاضر از صفحه کلید فارسی استاندارد استفاده می‌کنم ولی مشکلی که با آن دارم آن است که برای زدن نیم فاصله باید از Shift+B‌استفاده کنم در حالیکه قبلاً از Shift+Blank استفاده می‌کردم. در صفحه کلید فارسی جدیدی که توسط آقای اخگری آماده شده است این مشکل حل شده است. آنرا می‌توانید از اینجا بارگیری نمایید. در این صفحه کلید با استفاده از Shift+Blank هم می‌توان نیم‌فاصله را داشت. شایان ذکر است که برای نصب آن اگر از قبل Persian Experimental Keyboard را دارید باید ابتدا آنرا حذف نموده، سیستم را ری‌استارت کرده و اقدام به نصب این صفحه کلید نمایید.

۳ نظر:

رسول مددی گفت...

دست شما درد نکنه آقای طوسی من موفق شدم با راهنمایی‌های شما پایان نامه‌ام رو با نسخه جدید زی‌پرشین بروز کنم

حسين شفيعي گفت...

اولا بايد از شما تشکر کنم بخاطر زحماتي که کشيده ايد.

من در مورد نيم فاصله نتونشتم مشکلم رو حل کنم، يعني نه تو ورد مشکل هست نه توي تک ميکر و نه حتي اديتور ديگه
ولي وقتي کامپايل مي کنم ميگه:
LaTeX Font Warning: Some font shapes were not available, defaults substituted.

تمام فونت هاي XB , B و غيره رو هم امتحان کردم. اديتور هم utf-8 تنظيم شده. مي خوام بدونم مشکل تو کامپايلر زي پرشين هست يا جاي ديگه اي

محمود امین طوسی گفت...

جناب آقاي شفيعي سلام.
از لطف شما منونم.
من منظور شما را بدرستي متوجه نشدم. تايپ نيم‌فاصله به صفحه کليد شما مربوط است و به زي‌پرشين ربطي ندارد. اگر مي‌توانيد آنرا در يک اديتور تايپ کنيد قاعدتاً نبايد مشکلي داشته باشيد.
در مورد اخطاري هم که دريافت کرده‌ايد ظاهراً مشکل به نبودن يک حالت از يک فونت برمي‌گردد. مثلاً حالت ايتاليک قلم موردنظر را نداريد. با اينحال بهتر است مشکل خود را به همراه يک مثال کوچک در تالارگفتگوي پارسي‌لاتک مطرح فرماييد.