۱۳۸۸/۰۸/۰۷

افزونهٔ پیوست برای جومفا

اگر بدنیال افزونه‌ای مناسب برای الحاق فایل به مطالب سیستم جوملای فارسی خود می‌گردید، می‌توانید از این افزونه که آقای جاناتان کامرون آنرا آماده نموده و آقای حسین مرادقلی آنرا به فارسی ترجمه کرده‌اند استفاده نمایید.
اگر از جومفا استفاده می‌کنید، می‌توانید از این ترجمه آن که من آن را بر پایه کار آقای مرادقلی برای جومفا آماده کرده‌ام استفاده کنید.
این افزونه از مرکز افزونه‌های جومفا نیز قابل دسترسی است.

نقاط کلیدی SIFT

در ابتدا ولادت با سعادت امام رضا (علیه‌السلام) را تبریک عرض می‌کنم.
نقاط کلیدی (SIFT(Scale Invariant Feature Transform که توسط پروفسور David Lowe ارائه شده‌اند کاربردهای متنوعی در پردازش تصویر پیدا کرده‌اند. برای استخراج و تطابق این ویژگیها برنامه‌ای توسط پروفسور Lowe آماده شده است که بسیار خوب کار می‌کند. با این حال من برای بررسی یک موضوع نیاز به یک پیاده‌سازی دیگر از آن داشتم که این سایت را دیدم.
برای اجرای برنامه‌های آن در MATLAB باید آنها را با یک کامپایلر C کامپایل می‌کردم که هنوز هیچ کامپایلری روی ویندوز تازه نصب شده‌ام ندارم. LCC مربوط به MATLAB برای برخی از فایلها خطا می‌داد.
برای نصب کامپایلر C، از CodeBlocks,MinGW که در کافه گنو/لینوکس می‌ةوانید لینک‌هایش را بیابید استفاده کردم. توصیه می‌کنم که این برنامه‌ها را در مسیری نصب کنید که فاصله در نام آن نباشد.
برای تنظیم MEX در MATLAB از GNUMex استفاده کردم که در این سایت معرفی شده و نحوهٔ استفاده از آن هم گفته شده است.
فایلهای C مربوطه را کامپایل کردم و الحمدلله راه افتاد. امیدوارم مشکل اولیهٔ من با این برنامه SIFT برطرف شود.

۱۳۸۸/۰۷/۱۴

سنجش سرعت دانلود و آپلود اینترنت خود

با استفاده از این سایت به راحتی می‌توانید سرعت دانلود و آپلود اینترنت خود را معین کنید.