۱۳۸۸/۰۳/۰۵

استانداردسازی وب‌سایتهای فارسی

سایت استاندارد وب پارسی حاوی نکات متنوعی برای طراحی صفحات وب است که حتماً برای طراحان وب ایرانی جالب خواهد بود. در این سایت قسمتی با نام کارنامه‌ها نیز وجود دارد که سایت شما را از برخی لحاظ همچون نشانهٔ زبان، کدگذاری زبان و نگارش مورد بررسی قرار می‌دهد.

۱۳۸۸/۰۳/۰۲

پیدا کردن ناحیهٔ کاربر از روی آی‌پی

با داشتن IP و با استفاده از سایت http://www.infosniper.net/ می‌توان محل کاربر (کشور و شهر) را تعیین نمود. البته سایت مذکور آدرس IP شما را نشان می‌دهد که این کار با استفاده از سایت http://www.lawrencegoetz.com نیز قابل انجام است.

۱۳۸۸/۰۲/۲۸

رهایی از شر تبلیغات


گاهی بارگذاری تبلیغات برخی از صفحات از محتویات اصلی صفحه بیشتر طول می‌کشد. برای رهایی از شر این تبلیغات بد نیست در فایرفاکس افزونهٔ Adblock را امتحان کنید. این افزونه را آقای شهریاری معرفی نموده بودند.

۱۳۸۸/۰۲/۲۶

معرفی xplorer2



کم نیست دفعاتی که اکسپلورر ویندوز قفل کرده و با بستن همهٔ نمونه‌های خودش، باعث غیب شدن و ظاهر شدن نوار ابزار شده و اعصاب کاربر را خرد می‌کند. اگر شما هم مانند من از Windows Explorer خسته شده‌اید بد نیست xplorer2 را امتحان کنید. این نرم‌افزار امکانات جالب زیادی دارد؛ قابلیت Dual Panel داشته و در هر Panel می‌توانید چندین محل را باز نموده و مشاهده کنید. امکان Bookmark داشته، سریع و کم حجم بوده و خلاصه خیلی تودل‌برو است. سایر ویژگی‌های آنرا می‌توانید در اینجا ببینید.
نسخهٔ رسمی آن رایگان نیست ولی یک نسخهٔ رایگان با امکانات کمتر و مخصوص استفادهٔ خانگی و دانشگاهی هم دارد که می‌توانید از اینجا دانلود نمایید. من که از آن راضی هستم.

نکته: برای نمایش درست نام شاخه‌ها و فایلهای فارسی، باید از Control Panel>Regional and Language Options، گزینه Language for non-Unicode programs را روی Farsi تنظیم نموده باشید. در غیر این‌صورت به جای حروف فارسی ؟ را خواهید دید.